۱۳۸۹ فروردین ۲۸, شنبه

دست



توی وبلاگ قبلیم که مال یاهو سیصد و شصت بود و کلا منهدم شد یه پست نوشته بودم راجع به دست، الآن دوباره میخوام یه گریزی بزنم به این عضو پرکار و پر استفاده. خوب معلومه که دست یکی از اعضای بدن ماست که البته به صورت جفته و خیلی از کارامونو راه میندازه. مثل گرفتن اشیا و خوردن و نوشتن و خلاصه خیلی از کارها. در مورد یه سری آدما، جای چشم و دهن و گوش هم کار میکنه. ولی دلم میخواد از یه جنبه دیگه به این عضو نگاه کنیم.

وقتی که به یکی می رسیم یا وقتی که میخوایم از کسی خدافظی کنیم، بعد از چشم، اولین عضو و در موقع خدافظی آخرین عضوی که از هم جدا میشه، همین دسته... به یکی می رسیم، سلام می کنیم، رو بوسی میکنیم، بغل میکنیم و تمام این مدت دست هم دیگرو گرفتیم. وقتی میخوایم به هم قولی بدیم، با هم دست میدیم. وقتی میخوایم به قول معروف بزنیم قدش، رو دست هم میکوبیم. پیوند دوستی رو با حلقه کردن دو انگشت کوچیک می بندیم و تنها نشانه ای که از ازدواج وجود داره ، روی دست میشینه. حالا از وقتی اومدم اینجا دیدم که روبوسی کردن هم فرهنگ خاص خودشو داره، اینا فقط زن و مرد، اون هم فقط یک عدد همدیگرو میبوسن، فرانسه که نبودم، ولی تو فیلماشون دیدم که اونا دو عدد و تو ایران و هند هم همجنس و غیر همجنس، سه تا ماچ میذارن رو لپ همدیگه.

یکی دیگه از وظایفی که دست به عهده داره، گرفتن دست کسی دیگه ایه که احساس خاصی نسبت بهش داریم. اولین تماسی که بین دو نفر از لحاظ عاطفی به وجود میاد ، گرفتن دست طرفینه. بعضیا انگشتها رو تو هم گره میکنن، بعضیا معمولی دست همدیگرو میگیرن. البته که یکی از نشانه های ستایش کردن معشوق، بوسیدن دستشه. نه معنی ضعف میده، نه چیز دیگه ای ، فقط و فقط یعنی ، دوستت دارم و ستایشت می کنم. دست در زمینه عشقبازی و هم آغوشی هم نقش بسزایی داره و اگه درست از این عضو استفاده بشه، باعث فوران عشق و لذت میشه. جالبه که تعرق دست، هنگامی که دست عاشق یا معشوقتو میگیری ، بیشتر ناشی از فعالیتهای هورمونهای جنسیه تا گرمای دست طرف.

حالا این دست چه انواعی داره؟ برای آقایون که البته خیلی مورد توجه نیست ، به دو دسته کارکرده و کارنکرده تقسیم میشه. یه سری از آقایون دستشون نرمه، بعضی ها که از دستشون زیاد کار کشیدن، دستشون ترک میخوره و زبر میشه. مدل های دیگه ای هم هست که خیلی معروف نیست، مثل دست ورزشکاری، دست نوازندگی و اینا. ولی در مورد خانومها ، یکی از اعضایه که مورد توجه خیلی از آقایونه. فرم دست که کوچولو، ظریف، زنونه، دخترونه، انگشتهای کپل، انگشتهای باریک و بلند، کف دست کشیده، کف دست مربعی و خلاصه انواع و اقسام داره. از اون مهمتر نحوه آرایش دست میتونه مرد رو از فرش به عرش ببره. واضح که یکی از فاکتورهای مورد توجه ، ناخنهای دسته. یکی ناخن هاش کوتاه و بدون لاکه، خیلی طرفدار نداره ، ولی خوب همیشه چیزای ساده، اصالت خاص خودشونو دارن و اینکه اینجا این مدل خیلی زیاد به چشم میاد. یکی ناخن هاش کوتاهه با لاک نصفه نیمه، علی الخصوص رنگهای تیره مثل مشکی و سرمه ای. نمونه بارز این مدل دست خانوم آورین لاوین ه که خوب طرفدارهای خاص خودشو داره، بخصوص طرفدارهای دستهای دخترونه و شیطون . نوع دیگه ای از ناخن ، نه چندان بلند، باز هم بدون لاکه . که معمول ترین نوع دست مخصوصا در سنین کارمندی محسوب میشه. آمادگی این رو داره که هر آینه یک لاک بخوابینو روشو بری مهمونی. حالا اگه این لاک با ظرافت خاصی زده بشه و کارهای مینیاتوری روش انجام بشه و یا اگه به آرایش فرانسوی یا همون فرنچ مانیکور مزین بشه، میشه محبوب ترین دست بین آقایون. ناخن های مرتب، لاک مرتب ، بدون پریدگی و شیک. البته اینجا متوجه شدم که فرنچ مانیکور اینجاییها با ماله ما تو ایران متفاوته، اینا تقریبا نضف ناخن رو سفید میکنن و بقیه اش رو هم براق، ولی توی ایران، معمولا فقط یه خط به ضخامت یکی دو میلیمتر بالای ناخن رو سفید میکنن. نوع بعدی دستها هم که ناخن های بلند به همراه لاک و یه سری آویزه که کلا باب طبع خیلی از آقایون نیست. ناخن مصنوعی هم مثل بقیه چیزهای مصنوعی ، از ظرافت بویی نبرده و سه سوت قابل تشخیصه ، مگر اون مدلی که ناخن کاشته میشه که خوب اون اگه کار یه مانیکوریست حرفه ای باشه، میتونه تا حد زیادی آقایون رو گول بزنه. آخرین مدلش هم که نا مرتب و شلخته و یا ناخن های جویده شده است که بهتره چیزی در موردش نگم.

در نهایت، دست عضو با ارزشیه و باید خیلی بهش احترام گذاشت و انقدر این عضو اهمیت داره که میشه گفت کل موضوع کارتون وال.ای، مهمترین خاطره بجا مونده برای کارل توی کارتون آپ، اثر دستشون روی صندوق پستی و همچنین توی کارتون چگونه اژدهای خودتون رو رام کنین هم ، رمز موفقیت لمس کردن اون اژدها نشون داده میشه. پس باید یاد بگیریم که از این عضو به نحو احسن استفاده کنیم.


شب خوش

۱ نظر:

  1. خیلی تخصصی بود... :))
    چقدر خوب که به این جزئیات توجه می کنی...
    موفق باشی

    پاسخحذف